IV.C (ZŠ – 2020/21)

na vincentdepaul.sk – wiki‑stránkach Spojenej školy sv. Vincenta de Paul v Bratislave‑Ružinov
Verzia z 18:56, 2. december 2019, ktorú vytvoril Matasta (diskusia | príspevky)
Skočit na navigaciSkočit na vyhledávání

2. 12. 2019

  • gramatika:

- spoločne sme si viackrát zopakovali VS po B

- nové: BYLINA

- byľ, byľka, byľôčka

- bylinka

- bylinár/bylinkár, bylinárka/bylinkárka, bylinárstvo/bylinkárstvo, bylinný/bylinkový

- bylinožravec, bylinožravý

- spoločne sme vytvorili tri vety, ktoré sme si tiež zapísali do zošitov

- PZ (oranžový): s. 16

- DOMA: nový pracovný zošit Vybrané slová = PZVS: s.2 - celá +s. 3 / dve prvé cvičenia + naspamäť: bylina + príbuzné slová

k nej


  • matematika:

- zopakovali sme počítanie po desiatkach

- pravidlá zaokrúhľovania: čísla 0, 1, 2, 3, 4 - zaokrúhľujú smerom dole, teda k nižšej desiatke; čísla 5, 6, 7, 8, 9 zaokrúhľujú smerom hore, teda k

vyššej desiatke

- nácvik:

a) 5, 4, 7, 6, 3, 2, 8, 1, 9

b) 14, 16, 19, 24, 45, 65, 78, 33, 56, 54

c) 159, 123, 325, 756, 698, 147, 456, 745, 521, 852

d) 1596, 7412, 3214, 4063, 2587, 7006, 4563, 1708, 8963, 3499

- DOMA: zaokrúhľovanie na desiatky: 209; 344; 1253; 27; 58; 92; 99; 147; 388; 1667; 689; 5009; 2002; 9493; 777; 8436; 505; 5111; 2101; 4196; 38; 71



  • anglický jazyk:

- kontrola Dú

- opakovanie slovíčok + písomka

- sloveso TO BE: I am, you are, he is, she is , it is, we are, you are, they are

- prekladali a písali sme vety: I am a doctor. I am a pupil. You are a farmer. He is a policeman. She is a housewife. I am a pilot. He is a postman. You

are a fireman. She is a zookeeper. I am a teacher.

- DOMA: xerox - vety + naspamäť: I am, you are, he is, she is, it is, we are, you are, they are



29. 11. 2019


Vrchnáčiky, ktoré potrebujeme k úvodu násobilky, môže poskytnúť jedna rodina z našej triedy. Prosím, ak máte problém nazbierať vrchnáčiky, dajte mi vedieť, radi pomôžu.


  • geometria: rysovali sme kružnice:

- na rozcvičenie 10 ľubovoľných kružníc na jednej strane (urobili sme si 10 krížikov a rysovali sme)

- rysovanie podľa zadania: k(K, r = 4 cm); s(S; r = 7 cm); z(Z; r = 5,5 cm); A(A, r = 60 mm)

- rysovali sme kvety pomocou kružníc

- DOMA: Narysuj:

a(A, r = 3,5 cm); b(B; r = 4 cm); c(C; r = 45 mm);d(D, r = 50 mm); e(E, r = 5,5 cm); f(F, r = 6 cm); g(G; r = 6,5 cm); h(H; r = 7 cm); j(J, r = 75 mm);

k(K, r = 80 mm);


  • anglický jazyk:

- kontrola Dú

- opakovanie k písomke + písomka

- Uč 28 - 29 = nalepený xerox v zošite

- vyfarbili sme si nové slovíčka

- Uč 30/ 1; 2 + Uč 33 / 1 - nácvik výslovnosti slov

- Uč 33 / 2 - nácvik piesne

- DOMA: v pondelok píšeme písomku zo slovíčok + 5x zaspievať pieseň + 5x napísať nové slovíčka + naučiť sa ich




OZNAMY

  • V pondelok 2.12. bude v rámci ŠKD tematický deň "Svätí majú radi deti" v čase od 14,30 do 15,30 hod. Deti môžu prísť v kostýme svojho obľúbeného svätého, čakajú ich jednoduché stanoviská s úlohami v rámci malej budovy školy😊.

Učivo a úlohy

28.11. 2019

RIN Naučiť sa Desatoro zo zošita - prvých 5 (1. Ja som Pán, tvoj Boh! Nebudeš mať okrem mňa iných bohov,ktorým by si sa klaňal. 2. Nevezmeš Božie meno nadarmo. 3. Pamätaj, že máš svätiť sviatočné dni. 4. Cti svojho otca a svoju matku. 5. Nezabiješ 6. Nezosmílniš 7. Nepokradneš 8. Nebudeš krivo svedčiť proti svojmu blížnemu. 9. Nebudeš žiadostivo túžiť po manželke svojho blížneho. 10. Nebudeš túžiť po majetku svojho blížneho )

27. 11. 2019

Prosím, aby si deti k násobilke postupne pripravili 50 vrchnákov od nápojov. Ďakujem pekne.

Prosím poslať do konca týždňa 6 eur na divadlo. Ďakujem za pochopenie.


  • gramatika:

- na hodine: Uč 22/3; Uč 23/ 3a, b; Uč 23/4 - ústne; Uč 24/ prepísať poučku + lupu; Uč 23/5;

- DOMA: PZ 13


  • matematika:

- spoločné opakovanie

- štvrťročná písomná práca

- DOMA: nie je


  • vlastiveda:

- opakovali sme Uč 10 - 13;

- Uč 15 / 1; 2 + znaky mesta a dediny + prečítali sme si text v učebnici + deti hovorili o tom, ako chodia do školy

- DOMA: stručne si pripraviť rozprávanie o tom, ako chodím do školy; Uč 15 / len 1, 2 - písomne


  • čítanie:

- rozbor textov + hlasovanie

- xerox: VI. kategória: príbeh A, B

- DOMA: xerox: C, D, E https://www.detskycin.sk/sk/pribehy/pribehy-2019/dobry-napad.html


26. 11. 2019

  • gramatika:

- zhodnotenie štvrťročnej písomnej práce (známky dopíšem zajtra)

- čítanie a rozbor textu Jeden čihí, druhý hota

- písomne do zošita:

Uč 21: nadpis + poučka + z cvičenia 2 odpísať tretí a štvrtý stĺpec

Uč 23: poučka

- PZ 12 / 1

- DOMA: nie je


  • matematika:

- Pytagoriáda: https://www.iuventa.sk/files/documents/2_olympiady/pyt/40.%20ro%C4%8Dn%C3%ADk/%C3%BAlohy%20a%20rie%C5%A1enia/%C5%A1kolsk%C3%A9%20kolo/p40skp3-p8ul19.pdf: úloha: 1, 3; 4; 13

- opäť sme si zopakovali pravidlá písania čísel do 10 000 + známkovaná krátka previerka

- DOMA: zajtra píšeme štvrťročnú písomnú prácu


  • prírodoveda:

- opakovanie na písomku

- písomka

- DOMA: Uč 17/3


  • čítanie:

- rozbor textov + hlasovanie

- xerox: V. kategória: príbeh A

- DOMA: xerox - príbeh B a C https://www.detskycin.sk/sk/pribehy/pribehy-2019/pomoc-prirode.html



Zajtra píšeme písomku z prírodovedy a v stredu štvrťročnú písomnú prácu z matematiky.


25. 11. 2019

  • gramatika:

- opakovanie pred písomkou

- písomka

- DOMA: nie je


  • matematika:

- PZ 33 - 34

- DOMA: nie je


  • čítanie:

- hlasovanie - III. kategória

- Rebrík č. 3, strana 9

- DOMA: xerox: A, B, C, D


  • anglický jazyk St:

- kontrola Dú

- ústne i písomné opakovanie viet

- vyfarbili sme si nové slovíčka

- Uč 26: cvičili sme dialóg

- DOMA: písomka - vety + naučiť sa slovíčka (písomka zo slovíčok v pondelok)


21. 11. 2019

Zajtra ideme do ÚĽUV-u. Učíme sa dve vyučovacie hodiny podľa rozvrhu (rysujeme kružnice). Potom ideme na Obchodnú ulicu, kde budeme do 12. 15 hod. Potom sa vrátime do školy a ideme hneď na obed, teda končíme ako vždy - piatou vyučovacou hodinou. Prosím, aby si deti priniesli ruksak, jedlo, pitie a dva hodinové lístky. Vstupné som zaplatila kultúrnymi poukazmi, len ešte niečo málo doplatím. Ďakujem.

  • matematika:

- kontrola D/

- nácvik písania čísel do 10 000

- čísla hneď pred a za

- DOMA: PZ 31 / 8; 9; 10; V stredu 27. 11. 2019 píšme štvrťročnú prácu z matematiky: sčítanie a odčítanie do 100 s rozkladom aj priamo vedľa seba i pod sebou; okienkové príklady; písanie čísel do 10 000; usporiadanie čísel podľa veľkosti; číslo hneď pred a hneď za; písanie čísel do 10 000; porovnávanie čísel; rozklad čísel na tisícky, stovky, desiatky a jednotky; jednoduchá slovná úloha (zápis, výpočet, odpoveď); rysovanie úsečiek


  • anglický jazyk:

- kontrola Dú

- Uč 23, 24, 25

- DOMA: PZ 24 - 25


  • gramatika:

- znovu sme si precvičili delenie slov na slabiky

- sloh: správa - zopakovali sme si poučku + spolu sme vytvorili správu z BIB 2019

- DOMA: v pondelok 25. 11. 2019 píšeme štvrťročnú prácu:rozlišovacie znamienka (dĺžeň, mäkčeň, dve bodky, vokáň), mäkké a tvrdé slabiky, samohláska ä, dvojhlásky, abeceda, delenie slov na slabiky ; sloh: rozprávanie ( Uč 15: vedieť vymenovať časti príbehu: úvod, jadro, záver), správa: Uč 20 - poučka


  • čítanie:

- DOMA: xerox - príbehy D, E




19. 11. 2019

Budúci týždeň (22. 11.) pôjdeme v čase vyučovania do ÚĽUVU. Prosím, aby si deti priniesli 2 hodinové lístky.

  • gramatika:

- kontrola Dú

- písomné opakovanie:

1. delenie slov na slabiky + vyfarbili sme len slabiky, so slabikotvorným l, ĺ, r, ŕ: trie-da; hr-ko-ta-li;krie-da; stĺ-py; ses-tra; stĺ-py; koz-liat-ko; ses-ter-ni-ca;a-na-nás; kri-žo-vat-ka; ro-di-čia; hr-niec; mis-ka; hr-bo-ľa-tá; o-heň; prs-ty; m-dze-ra; kos-tra; mor-ský; mačk-ka

2.

- jednoslabičné slová: dom, strom, mak, hríb, rak, kuk

- dvojslabičné slová: ma-ma; lá-me; pe-ro; kni-ha; o-ko; me-siac

- trojslabičné slová: sto-lič-ka; ko-lo-toč, prs-kav-ka; sto-nož-ka; la-vi-ca;di-vad-lo


3. delenie slov na konci riadka:

sto-nož-ka:

1 sto-nožka

2. stonož-ka


pria-teľ-stvo:

1 pria-teľstvo

2. priateľ-stvo


naj-ve-sel-ší:

1. naj-veselší

2. najve-selší

3. najvesel-ší

- DOMA: zajtra písomka zo slabík


  • matematika:

- zhodnotenie prvého štvrťroka + príprava na recitačnú súťaž

- samostatná práca - xerox (tabuľky do 1000)

- Pytagoriáda: cvičenia: 6, 7, 8

- DOMA: nie je


  • prírodoveda:

- Uč: 12 - 15

- DOMA: písomka Uč 2- 15


  • čítanie:

- stručne sme si pripomenuli, o čom boli jednotlivé príspevky v I. kategórii + hlasovali sme

- Uč 38 - 42 + PZ

- DOMA: prečítať nahlas II. kategóriu


18. 11. 2019

Vo štvrtok ideme do ÚĽUV-u. Prosím priniesť dva hodinové lístky. Ďakujem za pochopenie.

  • gramatika:

- kontrola Dú

- Uč 19 - prepísať poučku

- rozdelenie slova kolotoče: ko-lo-to-če:

1. ko-lotoče

2. kolo-toče

3. koloto-če

- čo-ko-lá-da:

1. čo-koláda

2. čoko-láda

3. čokolá-da

- o-tec: slovo síce viem rozdeliť na slabiky, no v tomto prípade jazykovedci doporučujú slovo na konci riadka nedeliť, ale ho prepísať celé do nového riadka

- DOMA: Uč 19 / tri prsty + v stredu bude písomka zameraná na slabiky


  • matematika:

- kontrola Dú

- dokončili sme aj ostatné cvičenia z toho xeroxu

- nalepili sme si xerox: Pytagoriáda 2018/2019 pre 3. ročník a počítali sme úlohy 9 - 15

- DOMA: úloha nie je


  • čítanie:

- dokončili sme matematiku

- doskúšala som recitáciu povestí

- xerox - Detský čin roka

- DOMA: 1. kategória: príbehy A, B, C, D, E - prečítať + vybrať jeden, ktorý sa páčil najviac


15. 11. 2019

Vážení rodičia, chcem pochváliť deti a ich správanie počas návštevy BIB 2019.

Budúci týždeň (22. 11.) pôjdeme v čase vyučovania do ÚĽUVU.


  • geometria:

- PZ 9

- DOMA: skontrolovať kružidlá, prípadne kúpiť nové, nakoľko s viacerými sa nedá vôbec pracovať. Ďakujem za pochopenie.


  • anglický jazyk:

- opakovali sme si slovíčka Uč 20 Uč 22

- opakovali a precvičili sme si scénku

- tvorili sme otázku a odpoveď ústne aj písomne:

- What´s this? This is a nose. What´s this? This is a face. (a finger, a hand, an eye, an ears, an eyebrow)

- What are these? These are fingers. What are these? These are arms. (legs, eyes, ears, hands, shoulders)

- DOMA: naučiť sa scénku naspamäť


  • VYV / PRV

- počas týchto dvoch hodín sme mali aj recitačnú súťaž. Do školského kola postúpili Timka, Lili K. a Sofia. Blahoželáme a držíme palce!


-

13. 11. 2019

Zajtra ideme na výstavu BIB 2019 na Bratislavský hrad. Zo školy odchádzame po ôsmej hodine a vrátime sa v čase vyučovania. Prosím, aby sa deti vhodne obliekli vzhľadom k počasiu, vzali si ruksaky, jedlo, pitie, dva hodinové lístky a nejaké drobné. Vstupenky kupujem z triedneho fondu.


  • gramatika:

- kontrola Dú

- PZ 9 / 6

- Uč 18 / poučka dolu - prepísať + lupa

- diktovali sme si slová, písali na tabuľu a delili ich na slabiky

- DOMA: Uč 19 / Opakovanie s Opkom Hopkom + cvičenie s jedným palcom


  • matematika:

- kontrola Dú

- usporiadali sme čísla od najmenšieho po najväčšie: 3215, 6225, 5412, 3625, 5623, 3245, 6214, 5412, 3364, 4221

- usporiadali sme čísla od najväčšieho po najmenšie: 2587, 8562, 6548, 9562, 2156, 2254, 7554, 6598, 5689, 5847

- písali sme čísla hneď pred a hneď za k týmto číslam: 451, 300, 258, 956, 401, 5400, 5020, 6203, 7400, 5000

- DOMA: xerox: tabuľky 4, 5


  • vlastiveda:

- spoločné aj individuálne opakovanie pred písomkou

- písomka

- DOMA: Uč 46 - prečítať; Uč 47 - písomne


  • čítanie:

- Uč 38 - prečítali sme viackrát + rozbor

- písomne do zošita: poučka o povesti

- Uč 39 - 42

- DOMA: piatok - triedne kolo - povesť; do pondelka: Uč 39 - 42: 2 - 3x prečítať nahlas



12. 11. 2019

Prosím priniesť dva hodinové lístky na MHD. Vo štvrtok 14. 11. 2019 ideme na BIB 2019 na Bratislavský hrad.


  • gramatika:

- kontrola Dú

- Uč 18 - prepísať poučku v strede + naspamäť

- písomne: Uč 18 / 11 a, b

- písomne: Uč 19 / 12

- písomne: PZ 9 / 7

- DOMA: 9 / 4; 5


  • matematika:

- kontrola Dú

- zapisovanie známok

- usporiadanie čísel od najmenšieho po najväčšie:

a/ 159, 415, 951, 564, 852, 654, 753, 963, 213, 659

b/ 875, 784, 547, 958, 856, 987, 789, 524, 415, 357

- usporiadanie čísel od najväčšieho po najmenšie:

a/ 4561, 4782, 2569, 9658, 5478, 8745, 6547, 8756, 9541, 6547

- xerox: cvičenie 1

- DOMA: xerox: cvičenie 2, 3


  • prírodoveda:

https://www.youtube.com/watch?v=0_c0ZzZfC8c&feature=player_embedded

https://www.youtube.com/watch?v=Zm_lqw4ui2M

https://www.youtube.com/watch?v=aHy-gWzCYN0

https://www.youtube.com/watch?v=s0bS-SBAgJI

- na tabuli sme poskladali magnetickú maketu kolobehu vody v prírode

- Uč 10 / 2 (niektoré čísla sa opakujú); Uč 11 / 4 - ústne

- DOMA: Uč 10 - vedieť, Uč 11 - písomne


  • čítanie:

- Uč O bohatom palci

- PZ k tomuto textu

- DOMA: učiť sa povesť; v piatok máme triedne kolo


11. 11. 2019


Prosím priniesť dva hodinové lístky na MHD. Vo štvrtok 14. 11. 2019 ideme na BIB 2019 na Bratislavský hrad.


  • gramatika:

- kontrola Dú

- Uč 18 / prepísať poučku o spojovníku

- Uč 18 / 9; 10 - písomne do zošita

- PZ 11 / 10 (my sme to však robili tak, že sme si slová povedali a napísali po slabikách a potom deti hľadali v slovníkoch, na ktorej strane sa nachádzajú)

- DOMA: PZ 10


  • matematika:

- kontrola Dú

- previerka z domácej úlohy

- PZ 28, 29

- DOMA: xerox


  • čítanie:

- skúšala som povesť

- určili sme si novú časť na učenie

- Uč 36, 37 + rozbor textu

- DOMA: naspamäť povesť


  • anglický jazyk:

- kontrola Dú + pieseň

- Uč 20/1; 22/ 1 - nácvik výslovnosti

- do zošita - na všetky časti tela: This is a nose. This is an eye. .../ These are noses. These are eyes. .....

- Uč 20 / 3: čítanie, video

- DOMA: xerox - vety ++ Uč 20 / 3: dve okienka naspamäť



8. 11. 2019

V pondelok priniesť výkres.

  • čítanie: dobre sa naučiť ďalšiu časť povesti a 4x si povesť povedať celú


  • geometria: odhad a meranie: PZ 7

- DOMA: PZ 8


  • anglický jazyk:

- zhodnotenie písomiek

- založili sme si novú lekciu + vyfarbili sme si 10 slovíčok

- Uč 20, 21 + pieseň

- DOMA: žlté slovíčka + pieseň + 5x napísať obrázkové slovíčka




7. 11. 2019

  • matematika:

- kontrola Dú aj s komentárom k poslednej úlohe

- spoločné opakovanie + do 100 s prechodom

- päťminútovka

- DOMA: PZ 17 - 27:do pondelka dorobiť to, čo chýba;xerox (čarovný obrázok 21)


  • anglický jazyk St:

- opakovanie + písomka

- PZ 17, 18, 19

- DOMA: PZ 17, 18, 19


  • gramatika:

- kontrola Dú

- Uč 17 - odpísali sme si poučku

- Uč 17 / 5; 6

- DOMA: PZ s. 8


  • čítanie:

- DOMA: naučiť sa ďalšiu časť povesti


6. 11.

  • gramatika:

- nové učivo: Delenie slov na slabiky

- slabika: spoluhláska + samohláska: so-va, Si-mon-ka, o-tec, o-rol, ma-co, ma-ma, kni-ha, gu-ma (len samohlásku vyfarbiť červenou)

- slabika: spoluhláska + dvojhláska: trie-da, krie-da, čier-na, bie-la, strie-da, bie-da, po-liev-ka, sne-žien-ka (len dvojhlásku vyfarbiť zelenou)

- slabika: spoluhláska + slabikotvorné l, ĺ, r, ŕ: stĺp, krb, krt, krt-ko, stĺ-pik, tŕň, tŕ-ne, za-vŕz-gal (len slabikotvorné l, ĺ, r, ŕ vyfarbiť žltou)

- zhodnotenie písomky + známka


  • matematika:

- kontrola starej aj novej domácej úlohy

- písomne do zošita: PZ 26 / 10, 11; 12; 13

- DOMA: PZ 25 / 12; 13; 14; zopakovať + - do 20 a 100


  • vlastiveda:

- spoločné opakovanie učiva Uč 2 - 11

- DOMA: Uč 2 - 11 - písomka


  • čítanie:

- DOMA: dobre zopakovať a precvičiť dve naučené časti povesti; kto sa naučil len jednu časť a nevyznačila som mu druhú, sám si určí určitú časť povesti a naučí sa ju + zajtra priniesť text


5.11.

RIN - zopakovať odpovede na otázky č. 23.-29., zajtra - v stredu bude RIN namiesto čítania a bude preskúšanie odpovedí, tí, ktorí neodpovedali dnes. Túto úlohu sa mali naučiť pred 2 týždňami.


  • gramatika:

- spoločné opakovanie + písomka


  • matematika:

- nerovnice:

x je menšie ako 159; x = 158, 157, 156 ... 0;

x je väčšie ako 508; x = 509, 510, 511, ... 10 000

PZ 26 / 5 ; 6 - písomne aj do zošita (pre lepšiu názornosť sme si nakreslili aj číselnú os)

- DOMA: PZ 26 / 7; 8; 9 - písomne do zošita


  • prírodoveda:

- spoločne sme si opakovali Uč 2 - 9

- nové: Uč 10 - len žlté okienko

- DOMA: Uč 10 + opakovanie


  • čítanie:

- každého som preskúšala povesť

- práca s Rebríkom

- DOMA: naspamäť povesť


x je väčšie ako 508, x = 509, 510, 511, ... 10 000;


4. 11. 2019

  • sloh: všetky deti, ktoré mali sloh, čítali svoje práce + známka


  • gramatika: opakovali sme k zajtrajšej písomke:

- malá a veľká písaná i tlačená abeceda - celá i skrátená

- usporiadať slová s rôznymi prvými písmenami v slovách

- usporiadať slová, ktoré začínajú rovnakými písmenami

- vedieť nájsť v slovníkoch zadané heslo

- DOMA: opakovať na písomku


  • matematika: písomne do zošita: PZ 26 / 1; 2; 3; 4


  • čítanie: vyjadrila som sa k povestiam: primerane dlhé + priama reč

- DOMA. naučiť sa naspamäť označenú časť textu


  • anglický jazyk:

- zozbierala som zošity kvôli kontrole domácej úlohy, nakoľko sme si opakovali k písomke

- Uč 17 - 18: čítanie, počúvanie, písanie + xerox v zošite

- prešli sme si slovíčka

- DOMA: písomka - slovíčka + vety (skontrolované zošity dám zajtra deťom)


29. 10. 2019


sloh: popýtať sa bližšie na zosnulých v rodine a písomne bližšie predstaviť jedného z rodiny


  • anglický jazyk:

- DOMA: xerox


  • gramatika:

- opakovanie celej a skrátenej abecedy

- previerka: celá a skrátená abeceda

- xerox - samostatná práca

- DOMA: prosím opakovať, nakoľko budeme písať v utorok písomku


  • matematika:

- PZ 27

- DOMA: opakovať si ústne + - do 20 a 100


  • čítanie:

- Uč 39 - 42

- DOMA: denne 15 minút ľubovoľné texty z čítanky



28. 10. 2019

!!!!Zajtra nemáme prírodovedu, ale vlastivedu.!!!

!!!Zajtra končí mesiac modlitby za vylosovaného spolužiaka. Zajtra sa s ním zoznámime a môžeme ho potešiť nejakou sladkosťou. Ďakujem.!!!

!!!Prosím priniesť sklený pohár bez nálepky. Budeme vyrábať svietniky. Ďakujem.!!!!


  • gramatika:

-opakovali sme skrátenú abecedu

-zoraďovali sme slová podľa abecedy

- DOMA: deťom som zabudla dať xerox, tak prosím, aby sa si deti aspoň 5x povedali celú a 5x skrátenú abecedu


  • matematika:

- známkovaná päťminútovka: typy príkladov: 48+5; 61-7; 25+30; 10+30+20; 25+10+10; 100-20-30;

- okienkové príklady: __ - 28=37; 85-__=36; __ + 47=92; 65+__=73; vedľa príkladu vždy píšeme výpočet

- DOMA: xerox: 25; 26; 27


  • čítanie:

- kontrola: zošity - podpisy

- opakovali sme si poučky: Uč 14; 16; 17

- zbierala som povesti

- čítali sme Uč 39 - 42

- DOMA: Uč 39 - 42: 1x nahlas


  • anglický jazyk:

- nalepili sme si xeroxy

- žltou sme si vyfarbili 11 slovíčok

- opakovali sme si scénku + skúšali sme sa

- Uč 17

- DOMA: xerox + farebné slovíčka




25. 10. 2019


Na pondelok si deti prinesú nájdené povesti. Ďakujem.

Na pondelok prosím priniesť oba zošity - gramatický aj slohový. Ďakujem.

Prosím, aby si deti priniesli v pondelok menší sklený pohár, napríklad od horčice. Keďže budeme vyrábať svietniky, prosím, aby si z nich deti odstránili papierové nálepky. Ďakujem za pochopenie.


  • anglický jazyk

- písomne:

Toto je môj macko. Toto je moje auto.

Toto je tvoja bábika. Toto sú tvoje puzzle.

Je toto tvoj šarkan? Áno, to je. / Nie, to nie je.

Je toto tvoj bicykel? Áno, to je. / Nie, to nie je.

Je toto tvoj vláčik? Áno, to je. / Nie, to nie je.

Je toto tvoj lopta? Áno, to je. / Nie, to nie je

- podobné vety sme si skúšali aj ústne

- po dvojiciach sme si zopakovali scénku

- zopakovali sme si pieseň

- DOMA: v pondelok skúšam scénku Uč 14 / 3


  • geometria:

- znovu sme si zopakovali premieňanie jednotiek dĺžky: cm - mm a mm - cm; ukázali sme si na pravítku: 1, 5 cm = 1 cm 5 mm = 15 mm

- premenili sme: 5 cm = __ mm; 7 cm ´__mm; 4 cm = __mm; 80 mm = __cm; 90 mm = __ cm; 100 mm = __ cm; 200 mm = __ cm;

- rysovali: 1. priamku p; 2. priamku a, na ktorej leží bod R a neleží bod F


  • počas výtvarnej výchovy sme si ukázali, ako sa pracuje so slovníkom a hľadali sme určené heslá + urobili sme PZ 7



24.10.

RIN: zopakovať odpovede na otázky č. 23.-29., v utorok priniesť podpisový slovník



Anglický jazyk

  • Family and Friends[1] - tu si môžete opakovať scénky, piesne, zahrať hry, opakovať učivo...

ONLINE UČEBNICE A PRACOVNÉ ZOŠITY

Online PZ MAT - https://www.liberaterra.sk/e-ucebnice-1-stupen

Online učebnica SJ - https://www.aitec.sk/produkt-preview-ng/slovensky-jazyk-pre-3-rocnik-zs-ucebnica--12#flipbook/page-1

Online PZ SJ - https://www.aitec.sk/produkt-preview-ng/slovensky-jazyk-pre-3-rocnik-zs-pracovny-zosit-308#flipbook/page-1

Online PZ PRI - https://www.aitec.sk/produkt-preview-ng/prirodoveda-pre-tretiakov-219#flipbook/page-1

Online PZ VLA - https://www.aitec.sk/produkt-preview-ng/vlastiveda-pre-tretiakov-228#flipbook/page-1


17.1O.

RIN - naučiť odpovede na otázky č. 23.-25.

15. 10. 2019

Prosím priniesť aj starý Rebrík.

Prosím počas týždňa pripraviť si a budúci pondelok priniesť na ukážku povesť vhodnú na recitáciu.

VŠETKOVEDKO

Anglický jazyk

  • Family and Friends[2] - tu si môžete opakovať scénky, piesne, zahrať hry, opakovať učivo...


  • gramatika:

- kontrola Dú

- viackrát sme si ústne zopakovali abecedu

- písomne do zošita: učili sme sa usporadúvať slová podľa abecedy; (pri písaní slov sme odôvodňovali pravopis)

1. skupina slov: pohyb, život, antilopa, hymna, diplom, poliklinika, deti, chyža, šišky

2. skupina slov: krokodíl, dýchať, gitara, kytica, gymnázium, napolitánka, týždeň, híkať, činky

- Postup: najprv sme si žltou vyfarbili všetky prvé písmená v jednotlivých slovách, aby sme si lepšie uvedomili ich pozície v abecede; ak sme našli dve rovnaké prvé písmená, druhé písmená v slovách sme si vyfarbili červenou

- DOMA: Uč 10 / prepísať veľkú tlačenú abecedu + naučiť sa abecedu naspamäť


  • matematika:

- písomne do zošita: okienkové príklady: __ + 35=71; 91-__= 33; __-36=45; 58+__=80 (vedľa každého príkladu si píšeme výpočet a po dosadení výsledku sme robili ústne kontrolu)

- PZ - tabuľky

- DOMA: PZ 17 - celé


  • čítanie: (štvrtú a piatu vyučovaciu hodinu)

- práca v PZ 2 - 12: zapisovala som známky, opravovali sme diktáty, neopravené pravopisné cvičenia...

- DOMA: Uč 33 - 35: 1x nahlas


  • prírodoveda nebola - zozbierala som ju a počas týždňa si ju nahradíme; prosím, aby si prírodovedu priniesli aj deti, ktoré sú teraz choré, no počas týždňa sa ešte vrátia



14. 10. 2019

Prosím priniesť aj starý Rebrík.

Prosím počas týždňa pripraviť si a budúci pondelok priniesť na ukážku povesť vhodnú na recitáciu.

VŠETKOVEDKO


  • gramatika:

- prav. cvičenie zamerané na ly / li

- nové - do zošita: nadpis Abeceda + prepísať poučky z Uč 9 + napísať malú písanú abecedu podľa Uč 10

- DOMA: Uč 10 / prepísať veľkú písanú abecedu + naučiť sa naspamäť


  • matematika:

- ústne opakovanie + - do 20 a do 100

- PZ 15 / 1; 2 PZ 16 / 4; 5

- DOMA: xerox zameraný na + - do 100 s prechodom


  • čítanie:

- kontrola plnenia úlohy z čítanie - nesplnili všetky deti

- starý + nový Rebrík: komix + str. 19

- Uč 26

- DOMA: Uč 27 - 28: 2x nahlas


  • anglický jazyk:

- opakovali sme slovíčka z lekcie: výslovnosť a pravopis

- opäť sme cvičili scénku: všetky okienka

- do zošita: This is my pen. This is my car. This is my doll. This is your game. This is your scooter. This is

your bike.

- DOMA: celá scénka naspamäť + zopakovať písanie a výslovnosť obrázkových slovíčok



11. 10. 2019

Na pondelok priniesť Rebrík, kto nemá v škole.


  • anglický jazyk:

- kontrola Dú

- Uč 14 / 1; 2; Uč 16 / 1; 2 - počúvanie + nácvik výslovnosti + pieseň + hra

- na tabuli:písanie slovíčok + ústne tvorba viet: This is my bike. This is your doll. This is my game and

this is your teddy.

- Uč 14 / 3: počúvanie, čítanie, nácvik čítania prvého okienka

- DOMA: Uč 14/3 - len prvé okienko naspamäť + PZ len strany 14 a 16


  • geometria:

- zbierala som domáce úlohy - 10 úsečiek so zápisom

- PZ 6 - celé

- DOMA: PZ 5 - kto nemá


10. 10. 2019

Domáce úlohy:

- gramatika: PZ 4 / 6; 7; 8; 9

- matematika: zajtra vstupná písomná práca

- anglický jazyk: slovíčka napísať 5x

- nezabudnúť čítať



9. 10. 2019

Domáce úlohy:

- gramatika: zajtra vstupná previerka (opakovať podľa zošita) + diktát

- matematika: xerox

- vlastiveda: písomka z Uč 2 - 9

- čítanie: 9. 10 - 13. 10. - 15 minút nahlas čítať + podpis rodiča + autor + názov knihy



8. 10. 2019

  • gramatika:

- kontrola Dú

- písomne do zošita: 5 oznamovacích viet, 5 opytovacích viet, 5 rozkazovacích, zvolacích alebo želacích viet s tým, že v každej musí byť slovo so samohláskou ä (slová z domácej úlohy); slová s ä sme vyfarbili žltou a bodku, otáznik a výkričník sme vyfarbili červenou

- DOMA: napísať spolu 20 slov s dvojhláskami ia, ie, iu, ô


  • matematika:

- kontrola Dú

- precvičovali sme si tieto typy príkladov: 45+29; 71-29;

- PZ 11 / 12;

- DOMA + - do 20 s prechodom ústne; PZ 11 / 13; 14


  • prírodoveda:

- skúšala som Uč 6

- nové: Uč 7 + pokus + písomne celú stranu

- DOMA: Uč 7 vedieť + opakovanie


  • čítanie:

- PZ 6, 7

- skúšala som Uč 18 - 20

- DOMA: Uč 21 - 23: 1-2x nahlas

ŠKD 8.10.

Vážení rodičia, v utorok 8.10. bude v školskej kaplnke 12 hodinová adorácia rodín za rodiny od 8.00-20.00. V odpoludňajších hodinách sa zúčastníme s deťmi na tejto modlitbe podľa rozpisu. Bolo by vhodné, keby ste nechodili pre deti v čase, keď bude daná trieda na adorácii. Na adorácii sa zúčastnia deti, ktoré budú v tom čase prítomné v ŠKD. Zároveň ste aj Vy pozvaní.

Časový rozpis adorácie podľa tried - oddelení v ŠKD:

13.30-14.00 1. A, C

14.00-14.30 1. B, D

14.30-15.00 2. B, C

15.00-15.30 3. A,B,C

15.30-16.00 4.A,B,C

16.00-16.30 2.A


8.10.

RIN- naučiť odpovede na otázky č. 19.-22., do utorka, sú trochu ťažšie

  • gramatika:

- opakovanie dy, ty, ny, ly + pravipisné cvičenie

- slová s ä: bábä - bábätko; žriebä - žriebätko; holúbä - holúbätko + slová sme delili na slbiky

- ku každému slovu sme kreslili obrázok

- DOMA: napísať aspoň 15 slov s ä; vo štvrtok píšeme vstupnú písomnú prácu (opakovať podľa zošita)


  • matematika:

- kontrola Dú

- príklady typu: 45+29; 45-29 (9+5 je 14, štvorku napíšem, jedna mi ostala, ...) - spolu 20 príkladov

- PZ 10 / 10

- DOMA: xerox: 10 príkladov: 45+29; 10 príkladov: 45-19; v piatok píšeme vstupnú písomnú prácu (opakovať podľa zošita)


  • čítanie:

- kontrola zošitov + známka (len zajtra dopíšem známky ešte tým, ktorí čítali, no rodičia nepodpísali/ nepodpísali všetko, nie tým, čo nečítali

pravidelne)

- PZ 5 - Uč 10

- Uč 15 - čítali sme

- DOMA: Uč 18 - 20: zajtra skúšam



4. 10. 2019

  • anglický jazyk:

- kontrola Dú

- Uč 11 - 13 + xerox v zošite k týmto cvičeniam

- opakovali sme pieseň

- DOMA: PZ 8 - 10; vo štvrtok píšeme písomku zo slovíčok a z prekladu viet


  • geometria:

- do zošita:

1. Narysuj úsečku AB dlhú 55 mm. Zápis: /AB/= 55 mm

2. Narysuj úsečku XY dlhú 5,5 cm. Vyznač na nej bod K, ktorý patrí úsečke XY a bod L, ktorý jej nepatrí. Zápis: /XY/= 5,5 cm

3. Narysuj úsečku RS dlhú 60 mm. Zápis: /RS/= 60 mm

4. Narysuj úsečku ST dlhú 30 cm. Zápis: /ST/= 30 cm

5. Narysuj úsečku MS dlhú 65 mm. Zápis: /MS/= 65 mm

6. Narysuj úsečku OP dlhú 7,5 cm. Zápis: /OP/= 7,5 cm

7. Narysuj úsečku MO dlhú 85 mm. Zápis: /MO/= 85 mm

- DOMA: Narysuj danú úsečku a vždy urob zápis - deti majú nalepený xerox:

1. Narysuj úsečku AB dlhú 25 mm.

2. Narysuj úsečku BC dlhú 3,5 cm.

3. Narysuj úsečku CD dlhú 40 mm.

4. Narysuj úsečku DE dlhú 4,5 cm.

5. Narysuj úsečku EF dlhú 60 mm.

6. Narysuj úsečku FG dlhú 7 cm.

7. Narysuj úsečku GH dlhú 75 mm.

8. Narysuj úsečku HI dlhú 10 cm.

9. Narysuj úsečku IJ dlhú 100 mm.

10. Narysuj úsečku JK dlhú 30 mm.


VŠETKOVEDKO


3. 10. 2019


https://www.tvlux.sk/archiv/play/21239


  • RIN: bez úlohy, v utorok priniesť podpisovník na sv. omše, tí ktorí nemali vo štvrtok.

Domáce úlohy:

  • gramatika:

- opakovali sme ny, ný / ni, ní podľa papiera - slová sme písali na tabuľu

- DOMA: v pondelok píšeme pravopisné cvičenie z dy, ty, ny, ly / di, ti, ni, li (podľa papiera)


  • matematika:

- päťminútovka z + - do 20 a do 100

- do zošita: vedľa seba: 45+9 (deväť a päť je 14, štvorku napíšem, jedna mi ostala, ...); vedľa seba: 45-9 (deväť a koľko je pätnásť, šesť,

šestku napíšem, jedna mi ostala, ...)

- PZ 10 / 8

- DOMA: xerox - prosím, počítajte pred rodičmi nahlas


  • anglický jazyk:

- prebrali sme všetky slovíčka, písomne prekladali vety a učili sa pieseň

- DOMA: preklad vety


  • čítanie:

- DOMA: tabuľka v čítankovom zošite - 15 minút nahlas - podpis rodiča


2. 10. 2019


  • RIN: opakovať odpovede na otázky č. 1.-18.,vo štvrtok 3.10. preskúšanie. priniesť podpisovník na sv. omše.


  • gramatika:

- kontrola Dú

- do zošita sme si napísali: s d ž m g ia ľ ô ý j e: červenou sme vyfarbili samohlásky, žltou dvojhlásky, modrou tvrdé spoluhlásky, zelenou obojaké spoluhlásky, ľubovoľnou mäkké spoluhlásky

- rozdelili sme si stranu na polovicu: do stĺpca dy, ty: tyčinka. dyňa, motýľ, motyka, vtedy, vždy, plody, schody, tykanie ľuďom, dotýkať sa, tykadlá, štyri, týždeň, noty, flauty di, ti: krokodíl, antilopa, matematika, gramatika, diktáty, dinosaurus, tradícia, sardinka, centimeter, tikať (hodiny), tiger

- DOMA: 4 vety na dy, ty a 4 vety na di, ti + precvičiť si ich aj ústne


  • matematika:

- kontrola Dú - viacero detí malo chyby, prosím o dôkladnú kontrolu

- spamäti + - do 20

- písomne: vždy 5 príkladov typu: 45+9+9; 45-9-8; 45-9+7; 45+8-7: 40-5-9;

a) 5 príkladov s rozpisom: 45+9+9=54+9=63

b) 5 príkladov, no s tým, že ten medzivýsledok sme si poznačili nad prvé plus v príklade a za rovná sa sme napísali hneď výsledok

c) 5 príkladov, no počítali sme spamäti a len napísali výsledok

- PZ 9 - celé

- DOMA: PZ 10 / 8; 11


  • vlastiveda:

- opakovali sme Uč 6, 4, 2

- PZ 7

- nové učivo: Uč 8

- DOMA: Uč 2, 4, 6, 8 - naučiť sa + opakovať


  • čítanie:

- rozdávali sme si pizzu

- pozreli sme si film o škole

- pozreli sme si grotesky - Chaplin, a Laurel a Hardy

- DOMA: každý deň čítať 15 minút nahlas + do čítankového zošita podpis rodiča + autora a názov knihy - v pondelok priniesť do školy


1. 10. 2019

Domáca úloha:

  • gramatika: Uč 7/5
  • čítanie: Uč 18 - 19: aspoň jedenkrát - zajtra skúšam
  • matematika: xerox
  • prírodoveda: Uč 3, 4, 6 - svojimi slovami (žlté okienka)



30. 9. 2019

  • gramatika:

- opakovanie slov s hy, chy, ky, gy, hi, chi, ki, gi

- pravopisné cvičenie

- Doma: Uč 6 / 2


  • matematika:

- spoločné opakovanie 47+9; 45+29 - vedľa seba aj pod seba + previerka (dnes som zapísala len jednotky)

- precvičili sme si 45-9; 42-28 - pod sebou

- DOMA: xerox (sú to príklady typu 54-9 - pod sebou)


  • čítanie:

- Rebrík 2 - 5 + rozbor

- DOMA: Uč 20: 3x nahlas


  • anglický jazyk:

- opakovali sme si slovíčka - výslovnosť aj pravopis

- vyfarbili sme si 11 nových slovíčok žltou farbou + precvičili sme si ich

- opakovali sme si scénku + skúšanie

- do zošita: prepísať báseň Uč 10 / 2 + naučiť sa žlté slovíčka + aspoň 4x zopakovať scénku





ZOZNAM POMÔCOK PRE ŽIAKA 3. ROČNÍKA ZŠ

ŠKD

Dňa 2.9. bude ŠKD od 11.00-15.00. Pripomínam, že písomnosti z minulého roku, čo sa týka vyberania detí z ŠKD, neplatia. Preto, ak má ísť dieťa samé do ZUŠ, alebo ho má vybrať z ŠKD neplnoletý súrodenec, potrebujem to písomne, inak s ním nemôžem dieťa pustiť domov. V škole dám deťom tlačivo, kde mi vyplníte, teda kto bude môcť dieťa vyberať z ŠKD. Pripomínam, že zo ZUŠ už pre tretiakov nechodia, pokiaľ sa vyslovene nedohodnete s nejakou učiteľkou ZUŠ.

  • V pondelok 2.12. bude v rámci ŠKD tematický deň "Svätí majú radi deti" v čase od 14,30 do 15,30 hod. Deti môžu prísť v kostýme svojho obľúbeného svätého, čakajú ich jednoduché stanoviská s úlohami v rámci malej budovy školy😊.

RIN otázky

Milí rodičia, vkladám sem otázky a odpovede, ktoré majú deti nalepené v zošite, v prípade že by zabudli zošit v škole, môžu sa odtiaľto učiť. Otázky a odpovede, ktoré sme prebrali a majú sa deti naučiť, nájdete v kolonke - úlohy a učivo.

Otázky na prvé sväté prijímanie 2019-20

1. Kto sú anjeli? Čistí duchovia, ktorí majú rozum a vôľu, ale nemajú telo.

2. Zostali všetci anjeli dobrými? Nie, niektorí zhrešili a stali sa z nich zlí duchovia.

3. Čím sa previnili ľudia voči Pánu Bohu? Previnili sa neposlušnosťou.

4. Aké následky mal pre ľudí tento hriech? Museli trpieť, zomrieť, stratili krásu duše , preto sa nemohli dostať do neba.

5. Ako sa Boh zmiloval nad ľuďmi? Prisľúbil a poslal nám Vykupiteľa - Ježiša Krista.

6. Koho vybral Boh za matku svojho Syna? Pannu Máriu

7.Uškodil hriech prvých ľudí len im? Nie, prešiel aj na nás, preto sa volá dedičný hriech.

8. Má človek iba telo ? Človek má telo a nesmrteľnú dušu.

9. Čo môže zmyť dedičný hriech a navrátiť milosť posväcujúcu? Sviatosť krstu.

10. Kto je Ježiš Kristus? Je Boží Syn, ktorý sa stal človekom, aby nás vykúpil a otvoril nám nebo.

11. Čím nás Pán Ježiš vykúpil? Zomrel za nás na kríži a po 3 dňoch vstal z mŕtvych

12. Prečo mohol Pán Ježiš robiť zázraky? Pretože je Boží Syn.

13. Akú modlitbu naučil Pán Ježiš apoštolov? Modlitbu: »Otče náš...«


14. Čo je modlitba? Modlitba je rozhovor s Bohom.

15. Kto je Boh?

           Boh je Stvoriteľ  neba i zeme a náš nebeský Otec.

16. Prečo nemôžeme Boha vidieť našimi očami? Pretože Boh nemá telo, Boh je čistý Duch.

17. Koľko osôb je v jednom Bohu? Tri, Otec, Syn a Duch Svätý

18. Ako voláme Tri Božské osoby jedným menom? Najsvätejšia Trojica.

19. Odkedy je Boh? Pán Boh vždy bol a vždy bude, je večný.

20. Čo vie Boh? Všetko, čo bolo, čo je a čo bude, je vševediaci.

21. Kde je Boh? V nebi, na zemi, je všadeprítomný.

22. Čo môže urobiť Boh? Všetko, čo chce, je všemohúci.

23. Kedy Pán Ježiš vstal z mŕtvych ? Na veľkonočnú nedeľu

24. Kedy slávime zmŕtvychvstanie Pána Ježiša? Na Veľkú noc a každú nedeľu.

25. Akú moc odovzdal Pán Ježiš apoštolom? Apoštolom dal moc krstiť, odpúšťať hriechy a sláviť svätú omšu.

26. Čo je hriech? Hriech je najväčšie zlo, lebo ním môžeme stratiť najväčšie dobro – nebo.

27. Ako rozdeľujeme hriechy?

             Na ľahké, teda všedné a na ťažké.

28. Kto pácha hriech ťažký? Ten, kto vedome, dobrovoľne a vo veľkej veci porušuje Božie prikázania.

29. Čo je svedomie? Je to vnútorný hlas v našom srdci, cez ktorý sa nám prihovára Boh.

30. Ako nám Pán Ježiš dnes odpúšťa hriechy? Pán Ježiš nám odpúšťa hriechy cez kňaza vo sviatosti zmierenia (sv. spovedi)

31. Čo je ľútosť? Bolesť duše nad spáchanými hriechmi.

32. Kedy Pán Ježiš ustanovil Sviatosť Oltárnu? Pri Poslednej večeri.

33. Ako ustanovil Pán Ježiš Sviatosť Oltárnu - Eucharistiu? Premenil chlieb na svoje Telo a víno na svoju Krv.

34. Z akých častí sa skladá sv. omša? Bohoslužba slova a bohoslužba obety.

35. Ako sa máme pripraviť na sväté prijímanie? Duchovne tak, že ak som si vedomý ťažkého hriechu, pristúpim najskôr ku sviatosti zmierenia. Ľahké hriechy oľutujem. Telesne tak, že dodržím eucharistický pôst - aspoň jednu hodinu pred svätým prijímaním nič nejem a nepijem (okrem čistej vody).

Desatoro Božích prikázaní

1. Ja som Pán, tvoj Boh! Nebudeš mať okrem mňa iných bohov,

        ktorým by si sa klaňal.

2. Nevezmeš Božie meno nadarmo. 3. Pamätaj, že máš svätiť sviatočné dni. 4. Cti svojho otca a svoju matku. 5. Nezabiješ 6. Nezosmílniš 7. Nepokradneš 8. Nebudeš krivo svedčiť proti svojmu blížnemu. 9. Nebudeš žiadostivo túžiť po manželke svojho blížneho. 10. Nebudeš túžiť po majetku svojho blížneho

Šesť hlavných právd

1. Boh je len jeden. 2. V Bohu sú tri osoby: Otec, Syn a Duch Svätý. 3. Boží Syn sa stal človekom, aby nás vykúpil . 4. Boh je spravodlivý sudca: dobrých odmieňa a zlých tresce. 5. Duša človeka je nesmrteľná. 6. Božia milosť je na spásu potrebná.


Pätoro cirkevných prikázaní Schválené Konferenciou biskupov Slovenska 1. V nedeľu a v prikázaný sviatok sa zúčastniť na svätej omši. 2. Zachovávať prikázané dni pokánia, 3. Aspoň raz v roku sa vyspovedať a vo Veľkonočnom období

       prijať Oltárnu sviatosť.

4. Uzatvárať manželstvo pred tvárou Cirkvi. 5. Podporovať cirkevné ustanovizne.

Ľútosť na spoveď: „Bože môj, celým srdcom ťa milujem,

a preto veľmi ľutujem,

že som ťa hriechmi urazil (a). Chcem sa polepšiť a hriechu sa chrániť. Otče, odpusť mi pre krv Kristovu.“

1.sväté prijímanie aktualizované 9.9.

Oznamy z rodičovského združenia, pre tých, čo neboli.

Milí rodičia, dali ste deti na našu školu, možno preto, že bývate blízko, no väčšinou preto, že Vám záleží na všestrannom rozvoji Vašich detí, k čomu patrí aj duchovná formácia. Vašich detí. V tomto roku je jedinečná možnosť, aby nepokrstené deti prijali krst – po Veľkej noci a zároveň deti budú pripravené a môžu pristúpiť k 1. sv. prijímaniu, Preto škoda, aby niektoré dieťa nešlo na 1. sv. prijímanie, V dospelosti je príprava omnoho dlhšia a zložitejšia popri zamestnaní, rodine... aj keď dá sa. Je mi ľúto, ak dieťa, ktoré je pripravené nepustia rodičia na 1. sv. prijímanie, stalo sa mi to 2x za posledné 2 roky. Samozrejme rešpektujeme rozhodnutie rodičov, i to, ak je dieťa pokrstené v inej kresťanskej cirkvi a nechcete, aby pristúpilo k sv. prijímaniu. Pre deti, ktoré pôjdu na sv.prijímanie je potrebná spolupráca z Vašej strany. K tomu, aby mohlo ísť je potrebné, aby malo aj určité vedomosti a tiež, aby sa zúčastňovalo na nedeľnej sv. omši, k čomu potrebuje aj Vašu pomoc. Čo sa týka vedomostí, to sa týka všetkých detí, nakoľko RIN je známkované. V priebehu školského roku sa deti naučia 35 otázok, základné pravdy viery, cirkevné a Božie prikázania. Deti budem skúšať ja, postupne počas hodín NB a preskúša ich aj kňaz, ktorý bude mať na starosť našu školu. Deti sa budú učiť otázky, ktoré im vopred vysvetlím, na úlohu dostanú naučiť sa najviac 3 – 4 otázky naraz, lepšie povedané, odpovede na otázky. Nebude to náročné, ak sa budú deti učiť postupne, no ak zanedbajú úlohu raz, bude sa im to hromadiť. Otázky budem skúšať ústne, aj písomne. Prosím Vás, aby ste dohliadli, aby sa deti učili. Ak bude dieťa neprítomné v škole kvôli chorobe, vypýtajte pre neho s ostatnými úlohami aj úlohu z RIN a budem písať to, čo sa treba učiť aj na internet – do danej triedy. – Vytvorím kolonku RIN a 1.sv.prijímanie Prosím:  nahlásiť deti, ktoré sú nepokrstené. ( napísať na lístok, ktorý som dala deťom na hodine, do kolonky krst a či máte záujem o krst)  Sviatosť krstu je prvá, najpotrebnejšia sviatosť, bez nej nemožno prijímať iné sviatosti.  Nepokrstené deti môžu prijať sviatosť krstu a vstúpiť do katolíckej Cirkvi ešte pred prvým sv. prijímaním, ak budú chcieť a umožníte im to. Rozhodnutie je na Vás, nikoho nebudeme nútiť.  Taktiež je možné, že sú tu pokrstené v inom kresťanskom vierovyznaní. Ako ste boli pri prijatí do školy informovaní, tieto deti sa zúčastňujú na hodinách náboženstva, učia sa spolu s ostatnými.  Týchto detí sa netýka príprava na 1. sv. prijímanie, nakoľko k nemu nemôžu pristúpiť, teda nemusia plniť úlohy, ktoré sa týkajú účasti na nedeľnej sv. omši  Je aj 2. možnosť, že tieto deti môžu vstúpiť do katolíckej Cirkvi ešte pred prvým sv. prijímaním, ak budú chcieť a umožníte im to. Rozhodnutie je na Vás.  V minulosti sme mali v škole deti, ktoré vstúpili do katolíckej Cirkvi a prijali sviatosti, boli to zväčša deti zo zmiešaných manželstiev ( katolík – evanjelik, katolík – bratská cirkev)  Na lístočky, ktoré som dala deťom, treba napísať aspoň mesiac, kedy bolo dieťa pokrstené,  ak je nepokrstené alebo v inom vierovyznaní

Sväté prijímanie je sviatosť, ktorá sa udeľuje v kostole. Je potrebné, aby sa deti naučili pravidelne chodiť v nedeľu na sv. omšu, aby im to bolo blízke. Na sv. omši sa môžete zúčastniť v sobotu večer, kedy je sv. omša s platnosťou na nedeľu alebo v nedeľu. Na sv. omšu môžete chodiť v ktoromkoľvek kostole, či mieste. Informácia pre tých, ktorí by chceli chodiť na sv. omšu v Ružinove, do kostola sv. Vincenta. Sv. omše v Ružinove: ♦ v sobotu 17.00 ♦ v nedeľu 8.00, 9.30 – detská, 11.00, 20.00 ♦ v nedeľu v kaštieli v Prievoze – 8.00, 9.30 – maďarská, 17.00 ♦ Miletička 11.00 - detská ♦ Trnávka 9.30-detská

Výhoda detských sv. omší je v tom, že liturgia je prispôsobená deťom, spievajú sa detské piesne, kázeň je podaná primeraným spôsobom pre deti. Myslím, že detské sv. omše. bývajú vo väčšine kostolov v Bratislave v rôznom čase. Samozrejme môžete ísť na ktorúkoľvek sv. omšu. Prosím Vás, aby ste účasť na nedeľnej sv. omši deťom umožnili.

Povzbudzujem tých z Vás, ktorí ste nemali možnosť v detstve, mladosti pristúpiť ku sviatosti krstu, 1. sv. prijímaniu, aby ste sa na to odhodlali teraz spolu s Vašimi deťmi. Je možné pripraviť sa. Taktiež ak nemôžete pristupovať k sviatostiam, kvôli civilnému sobášu, je možné dodatočne cirkevne papierovo splatniť sobáš, tzv. sanácia manželstva.

 Na NB deti potrebujú zošit č. 544, alebo môže byť iný zošit 40 stránový, prosím nedávajte deťom tenšie zošity, nakoľko budeme na každej hodine potrebovať 1 stranu na kreslenie a deti tenký zošit rýchlo vyminú. Budeme kresliť symbolické obrázky, ktoré deťom priblížia to, čo sme sa učili. Zajtra mať zošity všetci  Dostali podpisovník - dvojstrana, je to osvedčením, že chodia na nedeľnú sv. omšu. Preto po sv. omši zájdu do sakristie za kňazom a požiadajú o podpis do slovníka. Nemusíte sa toho obávať, kňazi sú na to zvyknutí, robia to aj na iných školách a farnostiach. Niekde podpisujú katechéti.  Ak mimo Ba a bol by problém s podpisom, treba mi povedať  Keď dieťa choré, alebo iný vážny dôvod, prečo nemôže ísť na sv. omšu, namiesto úlohy a podpisu, napíšte dôvod, prečo nemohlo ísť  Som vychovávateľkou v 3.B, takže ak by niečo bolo potrebné osobne, môžete zdola zazvoniť a potom prísť za mnou

Teším sa na spoluprácu s Vami i na prípravu detí k 1.sv. prijímaniu. Sr. Katarína, dkl

sr.katarina@vdp.sk





FOTKY

Uľuv Foto trieda Vianočné divadielko v III.C Mikuláš Predstavenie " Matka Margita" Výlet Arborétum 2019 Tabuľka klasifikácie písomných prác

Skrátená adresa tejto webovej stránky

2c.vdp.sk